“DIGITAL GREEN CYCLE” ETWINNING PROJEMİZ TAMAMLANDI

“DIGITAL GREEN CYCLE” ETWINNING PROJEMİZ TAMAMLANDI

24.06.2025 227

“DIGITAL GREEN CYCLE” ETWINNING PROJEMİZ TAMAMLANDI 

Okulumuzun da ortak olduğu, Türkiye ve İspanya’nın kuruculuğunda ve toplam üç ülkenin katılımıyla yürütülen “Digital Green Cycle” eTwinning projemiz başarıyla tamamlanmıştır. Proje kapsamında, öğretmen ve öğrenciler farklı kültürleri tanıma, kendi kültürlerini tanıtma ve iş birliği içinde çalışma fırsatı yakaladılar.

Türkiye, İspanya ve Romanya’dan toplamda 8 okulun yer aldığı proje süresince; öğrenciler hem eğlenerek öğrendiler hem de dijital vatandaşlık, çevre bilinci ve yabancı dil becerileri konusunda farkındalıklarını geliştirdiler.

Projenin temel amaçları arasında; öğrencilerde dijital dünyada bilinçli bireyler olma bilincini oluşturmak, çevresel sorumluluk kazandırmak ve yabancı dil gelişimlerine katkı sağlamak yer aldı.

Okulumuz İngilizce Öğretmeni Şule ÇANAK rehberliğinde yürütülülen projede 5. sınıf öğrencilerimiz, sürece katılım sağlayarak yeni bilgiler öğrenmenin ve uluslararası bir çalışmada yer almanın heyecanını yaşadılar. Öğrencilerimiz proje boyunca hem keyifli vakit geçirdiler hem de kişisel gelişimleri adına önemli kazanımlar elde ettiler.

 

“Digital Green Cycle” eTwinning Project Successfully Completed

We are proud to announce that our school has successfully completed the international eTwinning project “Digital Green Cycle,” which was founded by Turkey and Spain and carried out in partnership with Romania. The project brought together a total of 8 schools from these three countries, offering students and teachers a unique opportunity to explore different cultures, promote their own heritage, and collaborate across borders.

Throughout the project, students not only enjoyed engaging activities but also developed greater awareness in key areas such as digital citizenship, environmental responsibility, and foreign language skills.

The main goals of the project included encouraging students to become conscious and responsible individuals in the digital world, fostering environmental sensitivity, and supporting their language development through meaningful international interaction.

Guided by our English teacher Şule ÇANAK, our 5th grade students actively participated in the project. They embraced the excitement of learning through global collaboration, gained new knowledge, and achieved valuable personal growth during the process.

This meaningful experience contributed both to their academic and social development, leaving a lasting impression that goes beyond the classroom.

 

24-06-202524-06-202524-06-202524-06-202524-06-202524-06-202524-06-202524-06-202524-06-2025