İlköğretim ve Ortaoğretim Kurumları Bursluluk Sınavı (İOKBS) Başvuruları

İlköğretim ve Ortaoğretim Kurumları Bursluluk Sınavı (İOKBS) Başvuruları

 Millî Eğitim Bakanlığınca 27 Nisan 2025 tarihinde gerçekleştirilecek İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavı (İOKBS) Başvuru ve Uygulama Kılavuzu yayımlandı.

 Bu yıl 27 Nisan tarihinde, saat 10.00'da gerçekleştirilecek sınavın başvuruları, 10 Şubat - 3 Mart 2025 tarihleri arasında alınacak.

13.02.2025 259

 İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARI BURSLULUK SINAVI (İOKBS)

Millî Eğitim Bakanlığınca 27 Nisan 2025 tarihinde gerçekleştirilecek İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavı (İOKBS) Başvuru ve Uygulama Kılavuzu yayımlandı.

 Bu yıl 27 Nisan tarihinde, saat 10.00'da gerçekleştirilecek sınavın başvuruları, 10 Şubat - 3 Mart 2025 tarihleri arasında alınacak.

 Sınavda tüm sınıf seviyeleri için dörder seçenekli 80 soru sorulacak ve sınav süresi 100 dakika olacak. 

 Kılavuza göre, öğrencinin sınav giriş yeri, salonu, sıra numarası, alacağı sınav tedbir hizmeti gibi bilgiler, sınav tarihinden en az yedi gün önce www.meb.gov.tr internet adresinden yayımlanacak.

 Sınav sonuçları, 30 Mayıs 2025'te www.meb.gov.tr adresinden ilan edilecek.

 İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavı Başvuru ve Uygulama Kılavuzu için tıklayınız.

 Aileler ve öğrenciler için hazırlanan sınav başvuru süreci, sınavın nasıl gerçekleştirileceği ve istenen belgeler gibi konular detaylı şekilde açıklandığı,

 "2025 Yılı İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavı Sıkça Sorulan Sorular"ın cevaplarına ulaşmak için tıklayınız.

13-02-2025

 

 

 

 

 

 

 

Başvuru Tarihi

 10 Şubat 2025 - 3 Mart 2025 tarihleri arasındadır.

Başvuru Şartları

 1- Türkiye Cumhuriyeti veya Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti vatandaşı olmak

 2- Mevzuatta belirtilen kayıt ve kabul şartlarını taşımak

 3- Ortaokullar, imam hatip ortaokulları veya özel eğitim ortaokullarının 5, 6, 7 ve 8’inci sınıfları ile ortaöğretim kurumlarının hazırlık sınıfı, 9, 10 ve 11’inci sınıflarında öğrenci olmak

 4- İlköğretim ve ortaöğretim okullarında, sınavın yapıldığı ders yılında okul değiştirme cezası almamış olmak

 5- Ailenin bir önceki mali yıla ait yıllık gelir toplamından fert başına düşen net miktarın, içinde bulunulan mali yılın Merkezî Yönetim Bütçe Kanunu’nda belirtilen Millî Eğitim Bakanlığı okul pansiyon ücretinin en azının 5 (beş) katını geçmemesi kaydıyla maddi imkânlardan yoksun bulunmak.

 Ailenin 2024 senesi yıllık gelir toplamından fert başına düşen toplam miktarın 2025 mali yılı için tespit edilen 195.000,00 (yüz doksan beş bin) TL’yi geçmemesi gerekir. Aile gelirinin tespitinde ailenin 2024 yılında elde ettiği tüm gelirleri esas alınacaktır.

Sınav Başvurusu

 -Öğrenci velisi, “EK-1 Öğrenci Ailesinin Maddî Durumunu Gösteren Beyanname” ve eklerini, okul müdürlüğüne teslim edecek ve başvurunun yapılmasını sağlayacaktır.

Ek-1 Gelir Beyan Formunu indirmek için tıklayınız.

 

Ek-1 gelir beyanında dikkat edilecek hususlar:

1-      Özel sektörde işçi (sgk'lı) olanlar iş yeri muhasebe biriminden 2024 yılına ait toplam geliri gösteren onaylı gelir beyan belgesi.

2-      Kamuda çalışanlar 2024 yılına ait toplam geliri gösteren kurum amiri tarafından onaylı gelir beyan belgesi.

3-      2024 yılına ait geliri 12 ay üzerinden hesaplanacağı için eksik ayı olanların çalıştıkları son aya ait bordro alınarak 12 ile çarpılıp 2024 yılı geliri hesaplanacak.

4- Esnaf olanlar 2024 yılı gelir levhasında beyan edilen gelir matrahı.

5- Hayvancılık veya tarım ile uğraşanlar tarım müdürlüğünden alınacak 2024 gelir belgesi beyanı.

6- Evde bakım ücreti alanların 2024 yılı toplam gelirini gösterir beyanı.

7- Kira geliri olanlar, kira kontratın

8- Yukarda sayılanlar dışında geliri olanlar, gelir miktarlarını gösterir belgelerini ibraz etmelidirler.

 

- Başvuru işlemi yapılırken öğrenciyle ilgili elektronik ortamdan alınan bilgiler velisi tarafından kontrol edilerek (adı/soyadı, ana adı, baba adı, cinsiyeti, doğum yeri, doğum tarihi, sınavda tedbir hizmeti alınmasını gerektirecek özel eğitim ihtiyacı/ yetersizlik durumu, alanı/dalı, sınıfı) varsa yanlışlıklar başvurudan önce düzeltilmelidir.

- Sınav başvurusu elektronik ortamda okul müdürlüğü tarafından yapılacaktır. Başvurunun yapıldığına dair okul müdürlüğü tarafından onaylanan ve veli tarafından imzalanan başvuru belgesi sınav bitimine kadar saklanacaktır.

- Başvuru onaylandıktan sonra elektronik ortamda yapılacak değişiklikler başvuru bilgilerini değiştirmeyecektir. Bu nedenle onaylama işleminden önce bilgilerin doğruluğu veli ve okul yöneticilerince titizlikle incelenmelidir. Bundan sonra yapılan başvurular ve talepler kesinlikle dikkate alınmayacaktır.

 

 Başvuru onaylatma işlemi için okula gelirken yanınızda olması gereken belgeler;

  •  Onaylı ya da Barkodlu 2024 yılının tüm gelirlerini gösteren Gelir Belgeleriniz (maaş bordrosu, kira kazancı var ise kira kontratı, esnaf ise vergi dairesinden alınmış gelir belgesi, çalışmıyor ise çalışmadığını gösterir e-devlet çıktısı vs.)
  • Yukardaki linkden indirerek dolduracağınız EK-1 Formu
  • Nüfus Kayıt Örneği

 

Not 1: Tüm gelir belgeleri (maaş bordrosu, kira kazancı var ise kira kontratı, esnaf ise vergi dairesinden alınmış gelir belgesi) onaylı olmalıdır. Çalışmayan veli ise SSK’dan ya da e-devletten alınmış “BARKODLU” belge olmalıdır.

Not 2: Gelir Beyanlarında bir yanlışlık, hata veya eksiklik olması durumundan öğrenci velisi sorumludur. Daha sonrasında tespit edilen yanlışlık, hata veya eksik gelir beyanları yüzünden öğrenciniz sınava giremeyebilir veya sınavı kazansa dahi BURSU iptal olabilir. Gelir beyanlarında dikkatli olalım, yanlışlık, hata veya eksik işlem yapmayalım.

 Not 3: Okulumuzda sadece Onay işlemi yapılmaktadır. Okulumuzda E-devlet üzerinden belge alınamamaktadır. Velilerimiz tüm evraklarını hazırladıktan sonra e-okul üzerinden başvurularını yapıp, Okulumuza sadece onay işlemi için geleceklerdir.

 

 

 

 

Kaynak: www.meb.gov.tr